「三島由紀夫の文学におけるやまなしの象徴的意味」

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【序論】

本論文では、三島由紀夫の文学における「やまなし」の象徴的意味について考察する。三島は日本の近代文学を代表する作家の一人であり、彼の作品にはしばしば「やまなし」という単語が登場する。この単語は、表面上は「山梨県」を指す地名であるが、三島の作品においてはそれ以上の意味を持っているとされる。本論文では、まず三島の作品における「やまなし」の具体的な使用例を紹介し、それを分析することで、「やまなし」がどのような象徴的意味をもつのかを明らかにする。また、三島の生い立ちや背景についても触れつつ、なぜ彼が「やまなし」を象徴として選んだのかについても考察する。最終的には、「やまなし」が三島の文学における美的表現や思想にどのように結びついているのかを解明することを目指す。本論文の研究成果は、三島の作品をより深く理解する一助となるだけでなく、日本の文学における象徴的言説の可能性を探る上で重要な示唆を与えるものとなるだろう。

【本論】

This paper explores the symbolic meaning of “Yamanashi” in the literature of Yukio Mishima. Mishima is one of the representative writers in modern Japanese literature, and the word “Yamanashi” often appears in his works. While this word superficially refers to the name of a prefecture in Japan, it is believed to have a deeper meaning within Mishima’s works. In this paper, I will first introduce specific examples of the use of “Yamanashi” in Mishima’s works and analyze them to reveal the symbolic meaning it holds. Additionally, I will touch upon Mishima’s background and upbringing to consider why he chose “Yamanashi” as a symbol. Ultimately, the aim is to elucidate how “Yamanashi” is connected to the aesthetic expression and ideology in Mishima’s literature. The research findings of this paper will not only contribute to a deeper understanding of Mishima’s works but also offer important insights into the potential of symbolic discourse in Japanese literature.

【結論】

本論文の研究結果から得られる結論は、三島由紀夫の文学における「やまなし」は、単に地名を指すだけでなく、深い象徴的な意味を持っていることが明らかになった。具体的な使用例の分析や三島の背景に触れながら、「やまなし」が彼の美的表現や思想と密接に結びついていることが示された。本研究は三島の作品をより深く理解するための貴重な手がかりを提供するだけでなく、日本の文学における象徴的な言説の可能性を探求する上で重要な示唆を与えるものである。これにより、三島の文学作品の独自性と複雑さをより明確に把握できるだけでなく、彼の作品が日本文学史において果たす役割を理解することができる。

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